Zapraszamy na szkolenie, które stanowić będzie repetytorium podstaw prawnych obowiązujących w organizacji systemu oświaty w roku szkolnym 2020/2021, a także okazją do zaproponowania rozwiązań usprawniających organizację lokalnych systemów oświaty.
Cele szkolenia:
Przygotowanie uczestników szkolenia do sprawnego przygotowania organizacji pracy szkół i przedszkoli na rok szkolny 2020/2021 z uwzględnieniem rozproszonych zmian w przepisach prawa oświatowego, w tym:
- repetytorium podstaw prawnych (dotychczasowych i nowych) organizacji pracy przedszkoli, szkół podstawowych, szkół ponadpodstawowych i kształcenia ustawicznego;
- seminarium prezentujące racjonalne rozwiązania organizacyjne, których stosowanie może usprawnić pracę szkół i przedszkoli oraz lokalnych systemów oświaty;
- przygotowanie uczestników szkolenia do wstępnych działań przygotowujących ruch kadrowy.
Metody i formy pracy:
- Repetytorium z elementami wykładu.
- Seminarium odnoszące się do doświadczeń uczestników szkolenia.
- Kazuistyka problemów zgłoszonych przez uczestników szkolenia.
Termin: 26 marca 2020 roku (czwartek)
- Koszt: 310 zł/os*
- Czas: 9.00 -14.00
- Lokalizacja: Radom, ul. B. Limanowskiego 26/30 Dworek Saski
* Cena obejmuje uczestnictwo w szkoleniu, materiały szkoleniowe (w formie drukowanej i elektronicznej, przesłane na wskazany e-mail), poczęstunek w przerwach (kawa, herbata, ciastka), lunch oraz zaświadczenie o odbyciu szkolenia.
* koszt szkolenia dla każdej kolejnej osoby zgłoszonej przez tę samą placówkę to 280 zł.
Zgłoszenia udziału w spotkaniu można dokonać: wysyłając wypełniony formularz rejestracyjny (kliknij tutaj) na adres: konferencja@edukacja.radom.pl. Zgłoszenia przyjmujemy do poniedziałku 23 marca 2020 roku. Szczegółowa oferta szkolenia do pobrania tutaj.
PLAN SZKOLENIA
Sesja I
Repetytorium z podstaw prawnych organizacji pracy szkoły/przedszkola.
- Arkusz organizacyjny to nie to samo, co organizacja pracy szkoły – co z tego wynika?
- Terminy zatwierdzenia arkusza organizacyjnego a terminy zatwierdzenia organizacji pracy szkoły – jaką strategię warto przyjąć?
- Jak zaplanować udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w arkuszu organizacyjnym – czy wszystko planujemy w arkuszu?
- Cztery formy indywidualizacji kształcenia – co powinniśmy wiedzieć o ich organizacji i finansowaniu?
- Organizacja zajęć na warunkach określonych w odrębnych przepisach – nauka języka polskiego dla cudzoziemców i osób powracających z zagranicy, zajęcia umożliwiające podtrzymywanie i rozwijanie poczucia tożsamości narodowej, etnicznej i językowej – zakres obowiązkowego stosowania i pozyskiwania środków na ten cel.
- Organizacja religii, etyki, przygotowania do życia w rodzinie i doradztwa zawodowego – zakres obowiązkowego stosowania.
- Kompetencje kuratora oświaty, związków zawodowych i organu prowadzącego w procesie zatwierdzania arkusza organizacyjnego – zasada działania w ramach ustawowo przyznanych kompetencji.
Sesja II
Przygotowanie arkusza organizacyjnego dla przedszkoli/szkół.
- Arkusz organizacyjny przedszkola/oddziału przedszkolnego/innej formy wychowania przedszkolnego:
- podstawy prawne organizacji wychowania przedszkolnego;
- czas pracy nauczyciela a czas zajęć przedszkolnych – praktyczne rozwiązania;
- organizacja zajęć przygotowujących do posługiwania się językiem obcym nowożytnym
– kwalifikacje nauczycieli;
- organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego w wychowaniu przedszkolnym.
- Arkusz organizacyjny szkoły dla dzieci i młodzieży:
- ramowe plany nauczania, limity uczniów, klasy łączone, zajęcia realizowane w grupach oddziałowych, międzyoddziałowych, między klasowych i indywidualnie – praktyczne rozwiązania;
- ustawowy katalog szkolnych zajęć edukacyjnych – zastosowanie w praktyce;
- organizacja klas sportowych, dwujęzycznych, przygotowania wojskowego, integracyjnych
i specjalnych;
- organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i kształcenia specjalnego w arkuszu organizacyjnym – racjonalne rozwiązania;
- organizacja biblioteki szkolnej – racjonalne rozwiązania;
- organizacja świetlicy szkolnej – racjonalne rozwiązania.
- Arkusz organizacyjny szkoły w systemie kształcenia ustawicznego – seminarium wg potrzeb.
Sesja III
Decyzje kadrowe na podstawie arkusza organizacyjnego – wstępne działania.
- Przydział godzin i funkcji dla nauczycieli w arkuszu organizacyjnym – jaką strategię przyjąć?
- Decyzje kadrowe na etapie tworzenia arkusza organizacyjnego:
- zasady przydziału godzin dla nauczyciela realizującego w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zajęć;
- warunki i tryb przenoszenia nauczycieli na inne stanowisko pracy w tej samej lub innej szkole;
- warunki i tryb uzupełniania przez nauczyciela obowiązkowego wymiaru zajęć w innej szkole
- warunki tryb rozwiązania stosunku pracy z powodu zmian organizacyjnych w szkole/przedszkolu.
- Dokumentacja porządkująca zatrudnienia nauczycieli oraz powierzeń funkcji dla nauczycieli.
Spotkanie poprowadzi autorka programu szkolenia Liliana Zientecka – trenerka legitymująca się uprawnieniami do prowadzenia szkoleń dla dorosłych (Edukator MEN) z wieloletnim doświadczeniem zawodowym na wszystkich szczeblach administracji oświatowej (dyrektor szkoły, wizytator, pracownik administracji samorządowej). Autorka wielu publikacji i projektów szkoleniowych z zakresu implikacji nowego prawa oświatowego i budowania kultury skutecznego zarządzania oświatą.
Z przyjemnością odpowiemy na Państwa pytania i rozwiejemy ewentualne wątpliwości.
Na Państwa telefony czekamy pod jednym z numerów telefonów (48) 363 01 02, 600 409 950.