![]() |
Dwudniowa konferencja oświatowa DIALOG W EDUKACJI – EDUKACJA W DIALOGU to zaproszenie do refleksji nad tym, jaką rolę odgrywa dialog w budowaniu kultury szkoły, w relacjach z uczniami, nauczycielami, rodzicami i między dyrektorami a zespołami. To także przestrzeń do poszukiwania odpowiedzi na pytania: • Jak tworzyć szkołę opartą na zaufaniu, otwartości i współodpowiedzialności? • W jaki sposób dyrektor jako lider może inicjować i pielęgnować dialog w swoim środowisku? • Jak edukować do dialogu w codziennej praktyce wychowawczej i dydaktycznej?
|
ADRESACI KONFERENCJI:
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, liderzy szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
Podczas konferencji przyjrzymy się różnym wymiarom dialogu w edukacji – od zarządzania po wychowanie, od komunikacji w zespole po budowanie więzi z uczniem. Będziemy mówić o dialogu jako narzędziu, ale też dialogu jako wartości, która nadaje sens codziennej pracy szkoły.
To spotkanie dla wszystkich, którzy chcą nie tylko mówić, ale i słuchać. Dla tych, którzy szukają języka porozumienia, nie tylko procedur. Dla tych, którzy wierzą, że edukacja zaczyna się od relacji.
KLUCZOWE ZAGADNIENIA:
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
TERMIN | MIEJSCE | KOSZT |
4 czerwca 2025r – środa 5 czerwca 2025r – czwartek |
Leśny Ośrodek Edukacyjny im. red. Andrzeja Zalewskiego Siczki 1A, 26-630 Jedlnia-Letnisko |
• 970 zł/2 dni szkoleniowe. • 215 zł/nocleg ze śniadaniem (pokój 2 lub 3-osobowy, w zależności od dostępności) • 263 zł/nocleg ze śniadaniem (pokój 1-osobowy) |
PRELEGENTCI:
![]() |
DR ANNA HILDEBRANDT-MROZEK Doktor nauk ekonomicznych, właścicielka firmy szkoleniowej MOVUS MOVERE. Doświadczona edukatorka, coach, trener i doradca nauczycieli, dyrektorów, rodziców, pracowników, badaczka łącząca ekonomię, socjologię, filozofię z psychologią pozytywną w praktyce. Certyfikowany trener zawodowy Career Direct®. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej i zespołu naukowego w grancie „Science & Society – Bilateral Initiative in Social Sciences, Arts & Humanities” oraz pierwszego w Polsce badania dobrostanu nauczycieli we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim: DOBROstan nauczycieli. Inicjatorka Ogólnopolskiego Tygodnia Szczęścia w Szkole i projektu „Szczęście w szkole: inspiracje-badania-praktyki”. Autorka ponad 100 publikacji w dziedzinie dobrostanu, edukacji i rynku pracy, w tym książek: „Koniec z pracą?”, „Pasja życia – życie z pasją. Rodzicielstwo” (2019) oraz współautorka „Podręcznika o dobrym życiu – prostych ćwiczeń wzmacniających dobrostan w szkole” (2025) wydanego przez Uniwersytet SWPS. |
![]() |
DR HAB. MONIKA KRESA, PROF. UCZ. Pracuje na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie od kilkunastu lat uczy gramatyki historycznej języka polskiego i dialektologii. Od kilku lat, współpracując z Fundacją Języka Polskiego UW, upraszcza komunikację w instytucjach publicznych i firmach prywatnych. Współpracowała także z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, gdzie prowadziła szkolenia komunikacyjne dla nauczycieli i metodyków. Prowadzi warsztaty z prostego języka na studiach podyplomowych Prosty język i efektywna komunikacja dla praktyków oraz specjalizacji Prosty język i przyjazna komunikacja, która powstała na II stopniu filologii polskiej na Wydziale Polonistyki UW. Od roku 2024 koordynuje prace Zespołu ds. Prostego Języka Uniwersytetu Warszawskiego. |
![]() |
TOMASZ KUŹMICZ Psycholog, psychoterapeuta specjalizujący się w pracy z dziećmi i młodzieżą, ich rodzinami oraz środowiskiem szkolnym. Wiele lat pracował w jednej z warszawskich szkół. Jako praktyk związany z Kliniką Psychiatrii Dzieci i Młodzieży przy Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Pracuje też jako dydaktyk i asystent na Uniwersytecie SWPS oraz jako wykładowca w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. Przez wiele lat związany z Akademickim Centrum Psychoterapii i Rozwoju Uniwersytetu SWPS. Prowadzi liczne szkolenia i warsztaty skierowane zarówno do dzieci i młodzieży, jak i rodziców oraz nauczycieli. Działa na rzecz szkoły, która ma być miejscem korzystnym z punktu widzenia zdrowia i rozwoju człowieka. Uczy, w jaki sposób organizować przestrzeń edukacyjną sprzyjającą uczeniu, budowaniu relacji, kształtowaniu odporności, dobrostanu oraz zdrowia psychicznego. Okres szkolny postrzega jako niezmiernie ważny i dynamiczny czas w rozwoju, który warto wykorzystywać do budowania zasobów i potencjału człowieka. |
![]() |
PROF. MAŁGORZATA ŻYTKO Doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, pedagog, pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego UW; członek Association for Teacher Education in Europe oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, a także Warszawskiej Rady Edukacyjnej przy Prezydencie m.st. Warszawy; ekspert OECD w zakresie wczesnej edukacji; jej zainteresowania naukowe obejmują: rozwój i edukację dzieci w wieku wczesnoszkolnym, proces komunikacji w edukacji wspierający myślenie, kształcenie nauczycieli do zmian w edukacji; autorka lub współautorka wielu publikacji z zakresu problematyki edukacyjnej. |
Zachęcamy do rejestracji na konferencję
Formularz zgłoszeniowy – do wypełnienia TUTAJ
lub zeskanuj kod QR aparatem w telefonie komórkowym
Regulamin konferencji do pobrania – do pobrania TUTAJ
Z przyjemnością odpowiemy na Państwa pytania pod nr telefonu.: 600 409 950
Czekamy na Państwa!
Halina Cieślak i Beata Remjasz
z Zespołem CKD „EDUKACJA”