Tło Hero

XII Konferencja oświatowa – 4-5 czerwca 2025 – DIALOG W EDUKACJI – EDUKACJA W DIALOGU

Dwudniowa konferencja oświatowa
DIALOG W EDUKACJI – EDUKACJA W DIALOGU
 to zaproszenie do refleksji nad tym, jaką rolę odgrywa dialog w budowaniu kultury szkoły, w relacjach z uczniami, nauczycielami, rodzicami i między dyrektorami a zespołami. To także przestrzeń do poszukiwania odpowiedzi na pytania:
Jak tworzyć szkołę opartą na zaufaniu, otwartości i współodpowiedzialności?
W jaki sposób dyrektor jako lider może inicjować i pielęgnować dialog w swoim środowisku?
Jak edukować do dialogu w codziennej praktyce wychowawczej i dydaktycznej?


ADRESACI KONFERENCJI:


Dyrektorzy, wicedyrektorzy, liderzy szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.


Podczas konferencji przyjrzymy się różnym wymiarom dialogu w edukacji – od zarządzania po wychowanie, od komunikacji w zespole po budowanie więzi z uczniem. Będziemy mówić o dialogu jako narzędziu, ale też dialogu jako wartości, która nadaje sens codziennej pracy szkoły.

To spotkanie dla wszystkich, którzy chcą nie tylko mówić, ale i słuchać. Dla tych, którzy szukają języka porozumienia, nie tylko procedur. Dla tych, którzy wierzą, że edukacja zaczyna się od relacji.

KLUCZOWE ZAGADNIENIA:



INFORMACJE ORGANIZACYJNE:


TERMIN MIEJSCE KOSZT
4 czerwca 2025r – środa
5 czerwca 2025r – czwartek
Leśny Ośrodek Edukacyjny im. red. Andrzeja Zalewskiego
Siczki 1A, 26-630 Jedlnia-Letnisko
970 zł/2 dni szkoleniowe.
215 zł
/nocleg ze śniadaniem
(pokój 2 lub 3-osobowy, w zależności od dostępności)
263 zł/nocleg ze śniadaniem (pokój 1-osobowy)

PRELEGENTCI:


DR ANNA HILDEBRANDT-MROZEK
Doktor nauk ekonomicznych, właścicielka firmy szkoleniowej MOVUS MOVERE. Doświadczona edukatorka, coach, trener i doradca nauczycieli, dyrektorów, rodziców, pracowników, badaczka łącząca ekonomię, socjologię, filozofię z psychologią pozytywną w praktyce. Certyfikowany trener zawodowy Career Direct®. Członkini Polskiego Towarzystwa Psychologii Pozytywnej i zespołu naukowego w grancie „Science & Society – Bilateral Initiative in Social Sciences, Arts & Humanities” oraz pierwszego w Polsce badania dobrostanu nauczycieli we współpracy z Uniwersytetem Jagiellońskim: DOBROstan nauczycieli. Inicjatorka Ogólnopolskiego Tygodnia Szczęścia w Szkole i projektu „Szczęście w szkole: inspiracje-badania-praktyki”.

Autorka ponad 100 publikacji w dziedzinie dobrostanu, edukacji i rynku pracy, w tym książek: „Koniec z pracą?”, „Pasja życia – życie z pasją. Rodzicielstwo” (2019) oraz współautorka „Podręcznika o dobrym życiu – prostych ćwiczeń wzmacniających dobrostan w szkole” (2025) wydanego przez Uniwersytet SWPS.

 

DR HAB. MONIKA KRESA, PROF. UCZ.
Pracuje na Wydziale Polonistyki Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie od kilkunastu lat uczy gramatyki historycznej języka polskiego i dialektologii. Od kilku lat, współpracując z Fundacją Języka Polskiego UW, upraszcza komunikację w instytucjach publicznych i firmach prywatnych. Współpracowała także z Warszawskim Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń, gdzie prowadziła szkolenia komunikacyjne dla nauczycieli i metodyków. Prowadzi warsztaty z prostego języka na studiach podyplomowych Prosty język i efektywna komunikacja dla praktyków oraz specjalizacji Prosty język i przyjazna komunikacja, która powstała na II stopniu filologii polskiej na Wydziale Polonistyki UW. Od roku 2024 koordynuje prace Zespołu ds. Prostego Języka Uniwersytetu Warszawskiego.

 

DR HAB. SYLWIA JASKULSKA, PROF. UAM
Pedagożka, pracuje na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, gdzie kieruje Pracownią Pedagogiki Szkolnej i pełni funkcję prodziekana. Autorka, współautorka i współredaktorka kilku książek o edukacji i kilkudziesięciu innych tekstów. Członkini Rady Programowej Ośrodka Koordynacyjno-Programowego Kształcenia Nauczycieli UAM w Poznaniu. Zastępczyni redaktor naczelnej „Rocznika Pedagogicznego”. Prowadzi szkolenia dla rad pedagogicznych, poszukując nowoczesnych rozwiązań metodycznych i wychowawczych dla szkół. Dzieli się nimi także w mediach społecznościowych na profilu „Sylwia Jaskulska – Spotkania Edukacyjne”.

 

ŁUKASZ KORZENIOWSKI
Prawnik, założyciel i były prezes Stowarzyszenia Umarłych Statutów, Członek Zespołu do spraw Praw i Obowiązków Ucznia działającego przy Ministerstwie Edukacji Narodowej. Zainteresowany szczególnie prawem oświatowym, prawem karnym i prawem konstytucyjnym. Współautor komentarza do ustawy – Prawo oświatowe (Warszawa 2025, wyd. C.H. Beck), autor poradników z zakresu prawa oświatowego, redaktor książek: „Prawa ucznia w Polsce. Raport z badań” (Kraków 2023) oraz „Statut nieumarły. Wzór statutu szkoły z komentarzem” (Kraków 2023).

 

TOMASZ KUŹMICZ
Psycholog, psychoterapeuta specjalizujący się w pracy z dziećmi i młodzieżą, ich rodzinami oraz środowiskiem szkolnym. Wiele lat pracował w jednej z warszawskich szkół. Jako praktyk związany z Kliniką Psychiatrii Dzieci i Młodzieży przy Instytucie Psychiatrii i Neurologii w Warszawie. Pracuje też jako dydaktyk i asystent na Uniwersytecie SWPS oraz jako wykładowca w Szkole Edukacji Polsko-Amerykańskiej Fundacji Wolności i Uniwersytetu Warszawskiego. Przez wiele lat związany z Akademickim Centrum Psychoterapii i Rozwoju Uniwersytetu SWPS. Prowadzi liczne szkolenia i warsztaty skierowane zarówno do dzieci i młodzieży, jak i rodziców oraz nauczycieli.

Działa na rzecz szkoły, która ma być miejscem korzystnym z punktu widzenia zdrowia i rozwoju człowieka. Uczy, w jaki sposób organizować przestrzeń edukacyjną sprzyjającą uczeniu, budowaniu relacji, kształtowaniu odporności, dobrostanu oraz zdrowia psychicznego. Okres szkolny postrzega jako niezmiernie ważny i dynamiczny czas w rozwoju, który warto wykorzystywać do budowania zasobów i potencjału człowieka.

 

MARCIN SZALA
Innowator edukacyjny wierzący, że dobra edukacja potrafi trwale zmieniać społeczności i jednostki czyniąc je lepszymi, zwiększając sprawiedliwość oraz sprawczość. Obecnie współzałożyciel innowacyjnego Liceum Artes Liberales w Warszawie, opartego na założeniu, że sukces akademicki jest pochodną rozwoju osobistego a efektywna nauka może być interdyscyplinarna i zanurzona w doświadczaniu świata. Ekspert, autor artykułów o edukacji, panelista i prelegent konferencji. Wcześniej był dyrektorem programowym instytucji szkolącej wykładowców i nauczycieli: Collegium Wratislaviense oraz jednym z dyrektorów i współtwórców prestiżowego, międzynarodowego liceum w Warszawie: Akademeia High School. Uczy i opracowuje programy zajęć krytycznego myślenia. Posiada doświadczenie prowadzenia zajęć w systemie polskiej matury, IB oraz A-level. Absolwent Uniwersytetu Oksfordzkiego na kierunku fizyka i filozofia, stypendysta Towarzystwa Szkół Zjednoczonego Świata. Uczestnik programu Leadership Academy for Poland, członek TrendHouse, fellow Salzburg Global Seminar..

 

PROF. MAŁGORZATA ŻYTKO
Doktor habilitowany nauk humanistycznych, profesor Uniwersytetu Warszawskiego, pedagog, pracownik naukowy Wydziału Pedagogicznego UW; członek Association for Teacher Education in Europe oraz Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, a także Warszawskiej Rady Edukacyjnej przy Prezydencie m.st. Warszawy; ekspert OECD w zakresie wczesnej edukacji; jej zainteresowania naukowe obejmują: rozwój i edukację dzieci w wieku wczesnoszkolnym, proces komunikacji w edukacji wspierający myślenie, kształcenie nauczycieli do zmian w edukacji; autorka lub współautorka wielu publikacji z zakresu problematyki edukacyjnej.

 


Zachęcamy do rejestracji na konferencję
Formularz zgłoszeniowy – do wypełnienia TUTAJ
lub zeskanuj kod QR aparatem w telefonie komórkowym

Regulamin konferencji do pobrania – do pobrania TUTAJ
Z przyjemnością odpowiemy na Państwa pytania pod nr telefonu.: 600 409 950

Czekamy na Państwa!
Halina Cieślak i Beata Remjasz

z Zespołem CKD „EDUKACJA”