Dwudniowa konferencja oświatowa SZTUKA AKCEPTACJI W EDUKACJI. Dyrektor jako lider zmiany – budowanie szkolnej społeczności w oparciu o skuteczną komunikację, odkrywanie talentów i wspieranie różnorodności. Miło nam niezmiernie, że nasze zaproszenie przyjęła dr Katarzyna Kalinowska, I Zastępca Prezydenta Miasta Radomia.
|
ADRESACI KONFERENCJI:
Dyrektorzy, wicedyrektorzy, liderzy szkół, przedszkoli i placówek oświatowych.
Nasze spotkanie dedykowane jest wszystkim, którzy pragną pogłębić swoje kompetencje przywódcze oraz skutecznie budować wspierające i otwarte na różnorodność środowisko szkolne.
Konferencja dostarczy Państwu cennych narzędzi do rozwoju osobistego oraz wspierania współpracy w społeczności szkolnej, uwzględniając zarówno potrzeby nauczycieli, uczniów, jak i rodziców.
CELE KONFERENCJI:
• Rozwój kompetencji przywódczych i umiejętności zarządzania zespołem.
• Zbudowanie środowiska szkolnego sprzyjającego akceptacji i różnorodności.
• Wsparcie w budowaniu efektywnej komunikacji międzypokoleniowej.
• Wprowadzenie strategii opartej na mocnych stronach i talentach.
• Opracowanie działań antydyskryminacyjnych wspierających równość w szkole.
KLUCZOWE ZAGADNIENIA:
• 6.11.2024r (środa) – Pierwszy dzień konferencji poświęcony będzie odkrywaniu talentów Gallupa oraz budowaniu porozumienia międzypokoleniowego.
Czas trwania części merytorycznej: 10.00 – 17.00
Seminaria poprowadzą: pani RENATA GUT– trenerka technik zarządzania zasobami człowieka, zarządzania zmianą nawyków, technik efektywnego uczenia się i nauczania, popularyzatorka teorii Instytutu Gallupa oraz TOMASZ BIERNACKI – Ekspert Rozwoju Osobistego, Trener Kompetencji Cyfrowych i Biznesowych, Innowator AI w Edukacji, Certyfikowany trener FRIS i Design Thinking, Certyfikowany Edukator Adobe®, Ekspert ds. edukacji online.
Tematy dnia:
1. Dyrektor szkoły z pasją – kim jest lider?
Warsztat, który pomoże odkryć zasoby osobiste dyrektora, istotne w zarządzaniu sobą i zespołem.
Przyjrzymy się dyscyplinie zarządzania sobą, a także omówimy różnice między skutecznością a efektywnością oraz znaczenie budowania zespołów nauczycielskich.
2. Komunikacja międzypokoleniowa – zrozumienie różnych perspektyw.
Poznanie specyfiki pokoleń BB, X, Y, Z, ZALFA, ALFA, BETA oraz ich systemów wartości, stylów uczenia się i motywacji.
Dowiedzą się Państwo, jak efektywnie zarządzać międzypokoleniową współpracą.
3. Teoria Gallupa w zarzadzaniu zespołem
Odkrywanie mocnych stron nauczycieli i uczniów. Nauczymy się, jak skutecznie wykorzystywać talenty, by stworzyć zgrany, harmonijny zespół szkolny.
• 7.11.2024r (czwartek) – Drugi dzień konferencji poświęcimy tematyce transpłciowości w szkole.
Czas trwania części merytorycznej: 9.00 – 15.15
Seminaria poprowadzą: dr n. med. IZA JĄDEREK – psycholog, psychoterapeutka, specjalistka psychoseksuolog oraz dr KATARZYNA NOWAK – doktor psychologii, adiunkt w Katedrze Psychologii na Wydziale Filologiczno-Pedagogicznym Uniwersytetu Radomskiego, psychoterapeuta.
Tematy dnia:
1. Transpłciowość w szkole
• Zrozumienie wyzwań, przed jakimi stoją uczniowie transpłciowi.
• Tworzenie bezpiecznego i akceptującego środowiska dla wszystkich uczniów.
• Przygotowanie nauczycieli do rozmów na temat transpłciowości i ochrony uczniów przed dyskryminacją.
2. Działania, które można, warto i trzeba podjąć w szkole
• Wspieranie akceptacji i tolerancji wobec uczniów transpłciowych.
• Wyniki przeprowadzonych badań, kwestie prawne i społeczne związane z transpłciowością w szkole.
• Współpraca z rodzicami, praca z dzieckiem i rówieśnikami.
3. Zmiany w postrzeganiu płci
• Znaczenie doświadczania płci w okresie adolescencji oraz współczesne trendy w opisie płci.
• Doniesienia z przeprowadzonych badań.
INFORMACJE ORGANIZACYJNE:
TERMIN | MIEJSCE | KOSZT |
6 listopada 2024r – środa 7 listopada 2024r – czwartek |
Dworek Anna Podgóra 23, 26-634 Gózd k. Radomia |
• 970,00 zł/2 dni szkoleniowe. • 140,00 zł/nocleg ze śniadaniem, w pokoju dwuosobowym. • 200,00 zł/nocleg ze śniadaniem, w pokoju jednoosobowym. |
PRELEGENTCI:
RENATA GUT Trenerka technik zarządzania zasobami człowieka, popularyzatorka wiedzy o budowie i funkcjonowaniu ludzkiego mózgu i pracy umysłu oraz adaptacji tej wiedzy w praktycznym zastosowaniu w edukacji i biznesie. Popularyzatorka teorii Instytutu Gallupa i modelu Clifton StrengthsFinder oraz modelu STANDOUT Marcusa Buckinghama. Ukończyła germanistykę na Uniwersytecie Wrocławskim. Jest absolwentką VII Nitki EX MBA na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie, gdzie jako wykładowca prowadzi autorskie programy: przedmiot „Zarządzanie sobą” dla kierunków MBA oraz kurs „Odkryj swoje Talenty i mocne strony. Zarządzanie Sobą na Zielonej Ścieżce”. Współtworzyła program: Szkoła Trenerów Biznesu na ALK. Posiada dyplom studiów podyplomowych: „Psychologia w Biznesie” z WSB we Wrocławiu. Uczyła się od największych światowych autorytetów w obszarach technik uczenia się, strategii myślenia i działania, NLP oraz kształtowania zmian i nawyków osobistych takich jak: Tony Buzan, Jeannette Vos, Christina Hall, Georgi Łozanow, Carla Hannaford, Marek Szurawski, Brian Tracy. Zainicjowała pracę zespołu trenerskiego i czasopisma „Podróż w Intelekt” promującego maksymę Petera Druckera: „Najpierw zarządzaj sobą, potem innymi i organizacją”. Ukształtowała i wprowadziła na polski rynek trenerski swój autorski program „Zarządzanie Sobą na Zielonej Ścieżce”. Diagnozuje dzieci, młodzież i dorosłych – inspirując innych do odkrywania swoich talentów i mocnych stron. Buduje w firmach zespoły w oparciu o współczesne trendy liderowania i zarządzania opartego na mocnych stronach członków zespołu. Jest współautorką książki „Zarządzanie sobą” (wyd. DIFIN, 2008), autorką książki „Cechy osobowe dyrektora szkoły a styl zarządzania” (wyd. CODN, 2009) autorką i wydawcą książek: „Zarządzanie Sobą na Zielonej Ścieżce. Dyrektor szkoły z Pasją” (wyd. Flashpoint, 2015) i „POKOLENIE Y” (wyd. Flashpoint, 2016). |
DR N. MED. IZA JĄDEREK Psycholog, psychoterapeutka, seksuolog kliniczny, specjalistka psychoseksuolog oraz europejski psychoseksuolog (ECPS), doradczyni testowania w kierunku HIV/AIDS KC ds. AIDS agendy Ministra Zdrowia. Certyfikowana nauczycielka programów uważności oraz współczucia: MBSR (Mindfulness-Based Stress Reduction) oraz MBCL (Mindfulness-Based Compassionate Living). Prowadzi terapię indywidualną, terapię par jak również terapię seksualną opartą na mindfulness. Jako pierwsza osoba w Polsce prowadzi badania naukowe nad wpływem technik uważności na redukcję objawów dysfunkcji seksualnych kobiet. Prowadzi szkolenia oraz warsztaty dotyczące zdrowia psychicznego oraz seksualnego. Jest autorką badań i artykułów naukowych o zasięgu krajowym i międzynarodowym oraz dwóch książek: „Zmieniam się. Co się ze mną dzieje podczas dojrzewania” oraz „Seksolatki – jak rozmawiać z młodzieżą o seksie”. |
DR KATARZYNA NOWAK Doktor psychologii, psychoterapeuta, adiunkt w Katedrze Psychologii, na Wydziale Filologiczno-Pedagogicznym Uniwersytetu Radomskiego, członek Polskiego Towarzystwa Psychologicznego. Ukończyła 4-letnie szkolenie z psychoterapii psychodynamicznej w Instytucie Analizy Grupowej IGA Rasztów w Warszawie, Podyplomowe Studium Promocji Zdrowia na Uniwersytecie Jagiellońskim, Psychologię transportu na Uniwersytecie Warszawskim, liczne kursy, m.in. z zakresu mediacji, terapii rodziny i pary, terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu, intensywnej krótkoterminowej terapii psychodynamicznej ISTDP i in. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w pracy psychologicznej, naukowej i szkoleniowej. Prowadzi prywatną praktykę psychoterapeutyczną, podlega superwizji. Współpracuje z wieloma instytucjami, m.in. Ośrodkiem Terapeutyczno-Szkoleniowym w Lublinie, Stowarzyszeniem Nowe Perspektywy w Radomiu, GOPS w powiecie radomskim. Prowadzi szkolenia dla nauczycieli szkół podstawowych i ponadpodstawowych, przeprowadza interwencje kryzysowe w lokalnych przedsiębiorstwach.Autorka kilkudziesięciu artykułów naukowych z zakresu problemów klinicznych młodzieży i dorosłych, książki Jakość życia osób chorych psychicznie, współautorka monografii Edukacja dziecka i rodziny w epoce technologii informacyjnej oraz Krajowego Standardu Kwalifikacji Zawodowych dla zawodu psychoterapeuty i terapeuty zawodowego. |
TOMASZ BIERNACKI Ekspert Rozwoju Osobistego. Trener Kompetencji Cyfrowych i Biznesowych. Innowator AI w Edukacji. Certyfikowany trener FRIS i Design Thinking. Certyfikowany Edukator Adobe® Ekspert ds. edukacji online, wykładowca w Szkole Trenerów Biznesu na Akademii Leona Koźmińskiego, nauczyciel historii (dyplom Uniwersytetu Warszawskiego), Facylitator szkoleń kadry kierowniczej. Współtwórca programu wspierającego cyfrowe kompetencje nauczycieli „Kreatywny Start z Adobe”, pomysłodawca i koordynator prekursorskiego rozwiązania do szkolnych podręczników OcoolAR opartego na technologii rozszerzonej rzeczywistości, autor programu nauczania za pomocą komiksu dla szkół i firm, współtwórca szkoleniowej gry typu work – life – harmony pt. „120 godzin”. Pomysłodawca koordynator realizacji największego jednorazowego projektu komiksowego w Polsce: Antologii komiksu na 100-lecie odzyskania niepodległości. |
AGENDA KONFERENCJI:
Zachęcamy do rejestracji na konferencję
Formularz zgłoszeniowy – do pobrania TUTAJ
Zgłoszenia udziału w Konferencji można wykonać: wysyłając wypełniony i podpisany formularz zgłoszeniowy na adres: konferencja@edukacja.radom.pl
Regulamin konferencji do pobrania – do pobrania TUTAJ
Z przyjemnością odpowiemy na Państwa pytania pod nr telefonu.: 600 409 950
Czekamy na Państwa!
Halina Cieślak i Beata Remjasz
wraz z Zespołem CKD „EDUKACJA”